Viking gjorde om mye på billettstrukturen foran den kommende sesongen, og det ser ut til å ha gjort underverker for sesongkortsalget. Salgssjef Kjartan Salvesen forteller at salget til nå har gått strålende.
– Vi går ikke ut med tall så tidlig i salget, men hvis vi sammenligner de ti første dagene av årets sesongkortsalg med fjorårets ligger vi langt foran. Det får oss til å stille spørsmålet om det virkelig har skjedd noe og at folk har innsett den situasjonen vi er i og vil hjelpe oss, eller om det er vi som har vært mer aggressive og fått inn flere sesongkort i starten av salget, forteller Salvesen.
LES OGSÅ: Viking gjør drastiske billettendringer foran 2017-sesongen
Håper å selge mellom fem og seks tusen
Uansett hva som er tilfellet får han og salgsteamet gode tilbakemeldinger på strukturendringene de gjorde for å få billettsalget mer oversiktlig.
– Vi får positive tilbakemeldinger fra de vi snakker med angående endringene, og det virker som publikum skjønner hva vi holder på med og støtter oss i den perioden vi er inne i nå. Det er selvsagt en kjempeopptur og en god inspirasjon for oss å starte sesongkortsalget så godt, sier Salvesen.
Vikings sesongkortsalg endte på rundt 5.500 i fjor, og Salvesen håper at klubben også skal klare å selge mellom fem og seks tusen sesongkort foran 2017-sesongen.
– Hvis vi klarer å få alle som kjøpte sesongkort i fjor til å fornye sine sesongkort skal vi være veldig godt fornøyd. Selvsagt jobber vi med å rekruttere nye kjøpere, men de sesongkortinnehaverne vi allerede har er de viktigste for oss, forteller Salvesen.
LES OGSÅ: – Sportslige resulteter betyr mer enn Viking-turbulens