Nyheter

Mobil-app fra NAV

Publisert Sist oppdatert

NAV har, i samarbeid med Arbeidstilsynet, utviklet mobil-appen ”NAV Sykefravær”. Den kan du laste ned gratis.

Appen gjør det enklere for små og mellomstore virksomheter å følge opp sykmeldte medarbeidere og overholde fristene i oppfølgingsarbeidet. Et nyttig verktøy i IA-arbeidet, sier NAV Østfolds avdelingsdirektør Per Ivar Clementsen.

Mange frister

Mange arbeidsgivere synes arbeidet med sykefraværsoppfølging kan være vanskelig i en hektisk hverdag. Ikke minst på grunn av mange frister å huske.

- For å gjøre hverdagen enklere, har vi derfor utviklet denne appen. Den er spesielt beregnet for ledere med ansvar for oppfølging av sykmeldte i små og mellomstore bedrifter. Denne applikasjonen vil gi god informasjon og støtte arbeidsgiverne i det praktiske oppfølgingsarbeidet, sier han.

Appen finnes både for iOS og Android. Du laster den ned ved å søke ”NAV sykefravær” og laste den ned i Google Play (Android) eller Appstore (iPhone).

”NAV Sykefravær” inneholder:

config.properties dump-articles.sh modules README.md test2.txt test.txt Huskeliste over lovpålagte oppfølgingspunkter med informasjon om tidsfrister og hvem som har ansvaret.

config.properties dump-articles.sh modules README.md test2.txt test.txt Et varslingssystem som gir påminnelser underveis. Den varsler om alle kommende aktiviteter for sykmeldte medarbeidere to uker før fristen går ut med en siste påminnelse samme dag.

config.properties dump-articles.sh modules README.md test2.txt test.txt Tips og råd, blant annet om hvordan arbeidsgivere kan forebygge sykefravær og legge til rette for at arbeidstakere som er sykmeldt kan fortsette i arbeid.

Powered by Labrador CMS