Debatt

Nye Veier svarer: – Underlig påstand

Om det er noe som kjennetegner slike prosesser, er at de foregår i åpent lende.

Denne illustrasjonen viser hvordan ny E6 først var ment å krysse Gudbrandsdalslågen og Lågendeltaet naturreservat (den største brua), og hvordan Nye Veier AS, som overtok prosjektet fra Statens vegvesen, nå ser for seg hvordan kryssingen skal skje (den minste brua).
Denne illustrasjonen viser hvordan ny E6 først var ment å krysse Gudbrandsdalslågen og Lågendeltaet naturreservat (den største brua) slik Statens vegvesen tegnet inn i kommunedelplanen, og hvordan Nye Veier AS nå ser for seg hvordan kryssingen skal skje (den minste brua).
Publisert Sist oppdatert
Dette er et debattinnlegg som gir uttrykk for skribentens holdninger og meninger. Du kan sende inn debattinnlegg til debatt@dagsavisen.no.

Krysningen av Lågendeltaet har vært planlagt i cirka ti år, og det var en kommunedelplan laget av Statens vegvesen, vedtatt av Lillehammer kommune, som ligger til grunn for vår reguleringsplan.

Saken har vært behandlet av Lillehammers folkevalgte i årevis. Da er det bare underlig å se påstandene om at prosessen mellom Nye veier og Lillehammer kommune ikke tåler dagens lys.

Om det er noe som kjennetegner slike prosesser, er at de foregår i åpent lende.

Hold deg oppdatert. Få daglig nyhetsbrev fra Dagsavisen

Powered by Labrador CMS