Stavanger

Schibsted kutter i salgsavdelingene

Schibsted orienterer onsdag de ansatte om planer om nedbemanning i markeds- og salgsavdelingene i Aftenposten, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad og Fædrelandsvennen.

Nedbemanningen blir trolig omfattende og kan omfatte mellom 40 og 50 stillinger, skriver bransjeavisen Kampanje.

Etter det Kampanje erfarer, blir de ansatte orientert om planene på allmøter onsdag. Det skal samtidig komme tilbud om individuelle samtaler og sluttpakker.

– Jeg kan bekrefte at det skal være allmøter klokken 09.00, men jeg kan ikke kommentere noe mer enn det nå, sier Schibsted Norge-sjef Didrik Munch.

Schibsted vedtok før jul å slå sammen markeds- og salgsavdelingene i de fire abonnementsavisene, som til sammen omsetter for rundt 1,4 milliarder kroner i annonsemarkedet.

Etter omorganiseringer er all kommersiell virksomhet i de fire mediehusene samlet i én enhet under morselskapet Schibsted Norge.

Mer fra Dagsavisen