De øvrige pallplassene går til Sbanken og Handelsbanken.
Over 5000 norske forbrukere sa sin mening i årets undersøkelse, som Handelshøyskolen BI står bak.
Prosjektet Norsk Bærekraftbarometer måler hvor bærekraftige norske bedrifter framstår for norske kunder. Bedriftene blir målt på økonomisk, miljømessig og sosial bærekraft.
– Dette er tredje gang T-banen går helt til topps på Norsk Bærekraftbarometer. De lykkes åpenbart bedre enn alle andre med å overbevise forbrukerne om at de er best på bærekraft, sier Pål R. Silseth, prosjektleder ved Handelshøyskolen BI i en pressemelding.
Blant de 159 virksomhetene i undersøkelsen havnet kleskjeden Hennes & Mauritz på bunn. På plassene over følger strømmetjenestene Viaplay og HBO.
[ Bygger gigablokker mot byrådets og kommunens vilje ]
[ Fullt kaos med buss for bane i Oslo: – Kanskje jeg bør skaffe meg en sykkel ]