Stavanger

Milliardglis for lederen i Amfi Madla

2009 var et spennende år for Amfi Madla. Treningssenter og bibliotek flyttet inn, senteret fikk egen avslapningssone og kulturscene, og bikket én mill...

Hilde Sommerfeldt, senterleder ved Amfi Madla har grunn til å smile. 2009 var et godt år for senteret som bikket én milliard i omsetning. I tillegg fikk Amfi Madla nye tilskudd i treningssenteret Elixia, Madla bibliotek og «Relax Zone». For 2010 ønsker Sommerfeldt seg vinmonopol til senteret og gjerne en større elektronikkbutikk. Her står hun på den nye scenen, på toppen av Cafe Express, med god utsikt til senteret.
Hilde Sommerfeldt, senterleder ved Amfi Madla har grunn til å smile. 2009 var et godt år for senteret som bikket én milliard i omsetning. I tillegg fikk Amfi Madla nye tilskudd i treningssenteret Elixia, Madla bibliotek og «Relax Zone». For 2010 ønsker Sommerfeldt seg vinmonopol til senteret og gjerne en større elektronikkbutikk. Her står hun på den nye scenen, på toppen av Cafe Express, med god utsikt til senteret.
Publisert Sist oppdatert

2009 var et spennende år for Amfi Madla. Treningssenter og bibliotek flyttet inn, senteret fikk egen avslapningssone og kulturscene, og bikket én milliard i omsetning. Øverst på ønskelisten for 2010 står Vinmonopol.

22. desember 2009 nådde Amfi Madla en av sine store milepæler. Årsomsettingen bikket da én milliard kroner, samtidig som senteret satte dagsrekord for omsetting på 9,3 millioner kroner.

Senterleder Hilde Sommerfeldt synes fjoråret var svært spennende.

- I stedet for å gå inn i en depresjon på grunn av finanskrisen, brettet vi opp ermene for å motivere og inspirere alle de 750 ansatte som jobber sammen på senteret, forklarer hun.

Sommerfeldt påpeker at det er de butikkansattes fortjeneste at de nådde milliardmålet i fjor.

- Vi valgte å konsentrere oss om leder- og medarbeiderutvikling i 2009, det er tross alt menneskene vi er avhengige av. Vi måtte få alle til å trekke i samme retning, sier senterlederen.

«Relax Zone»

Senteret har fått mange nye tilskudd i året som gikk. Blant annet har treningssenteret Elixia flyttet inn i tredje etasje, det samme har Madla bibliotek.

I tillegg har Amfi Madla fått sin egen sone til avslapning, kalt «Relax Zone»

Området har sitteplasser, trådløst internett, aviser, kaffe og er nesten støyfritt.

- Dette skal være en velværeplass og et møtested. Dersom ungdom vil komme med bærbare dataer og gjøre lekser her, er det kjempeflott, synes hun.

Rockekonsert eller operette?

Sommerfeldt ønsker at senteret skal utvikle seg til noe mer enn bare et sted for shopping.

- Jeg synes for eksempel det er så kjekt med alle ungdommene som er innom og bruker senteret. De sitter gjerne på disse puffene som står rundt omkring på senteret, og spiser lunsj, sier senterlederen.

Et annet nytt innslag i sentermiksen, som kom helt på tampen av fjoråret, er Kulturscenen.

På taket til Cafe Express er det satt opp en scene med utsikt fra alle kanter.

- Vi har allerede hatt besøk av mange aktører, for eksempel Rogaland Teater. Men dette skal være en scene til folket. Har du et talent, kan du få komme her og vise det fram, forklarer Sommerfeldt.

Hun drømmer om å kunne arrangere en talentiade på scenen.

- Og en rockekonsert, det kunne vært kult. Eller få noen til å framføre en operette, det kunne blitt magisk tror jeg, sier hun ivrig.

For 2010 er senterlederen imidlertid ikke i tvil om hva som står øverst på ønskelisten for Amfi Madla - et vinmonopol.

- Du kan handle alt her, men du må fremdeles sette deg inn i bilen og dra herfra for å handle slike varer, sier Sommerfeldt.

Hun har fått signaler om at det i 2011 vil være Amfi Madla sin tur, men hun håper på at det skjer før.

- Og vi har plass klar til det, sier Sommerfeldt, uten at hun vil røpe hvor.

I tillegg skulle senterlederen gjerne ønsket seg en større elektronikkbutikk.

Det finnes dessuten ennå noen små ledige hjørner i Amfi Madla som Sommerfeldt håper å kunne fylle i løpet av 2010.

- Det er noen mindre lokaler oppe i velværeavdelingen. Vi jobber med noen aktuelle aktører, men jeg kan ikke si noe om hvem ennå, forklarer hun, og legger til at det skal bli en god kombinasjon med resten av velværeprofilen i tredje etasje.

- Og vi skal ha et senter med en urban følelse. Da må vi fortsette å være nytenkende og innovative, understreker Hilde Sommerfeldt.

Powered by Labrador CMS