Nyheter
Bavaria vant markedsføringspris
Tirsdag ble prisen for årets markedsfører 2015 delt ut i Stavanger, og denne gangen gikk prisen til Bavaria Nordic.

Få nyhetsbrev fra Dagsavisen. Meld deg på her!
Siden 1975 har prisen «Årets Markedsfører» blitt delt ut av Markedsføringsforeningen i Stavanger. Tirsdag ble markedsføringsprisen 2015 overlevert til selskapet Bavaria Nordic for deres utøvelse av markedsføringsfaget i 2015.
– Dette er vi stolte av og glade for. Dette er en pris alle våre flinke medarbeidere deler og har æren for. Vi har klokketro på at omdømme og merkevare bygges gjennom markedsføring, men også hardt arbeid og merkbart annerledes service. Det er det de fleste hos oss tilstreber hver dag, sier en svært fornøyd daglig leder i Bavaria Stavanger, Jone Hana i en pressemelding.
IVAR, Oilers og Bavaria
Markedsføringsprisen går til personer eller bedrifter som har vist at de forstår og bruker markedsføringsfaget bedre enn de fleste. IVAR og Stavanger Oilers var også blant topp tre, men måtte se seg slått av Bavaria i år.
– Vi fikk mange gode nominerte i år også, og til slutt sto vi igjen med tre sterke finalister som i de siste årene har jobbet solid med markedsføringsfaget. De har alle fokusert på rett kommunikasjon til sine viktigste målgrupper og bruker både tradisjonelle og nye markedsføringskanaler med suksess, sa juryleder Marit Wang Tveit, planner og prosjektansvarlig i Hey-Ho Let´s Go.
Juryens begrunnelse
Juryen skriver i sin begrunnelse at Bavaria i løpet av fjoråret gjennomførte et stort prosjekt for hele Bavaria-konsernet. Videre står det at de har «en kjent og solid merkevare, men med utvidelser ut av regionen både nasjonalt og internasjonalt, så de behovet for å bringe bedriften til «the next level». De utformet et nytt DNA som er «overraskende, annerledes og merkbart bedre». Dette ble forankret hos alle ansatte på rekordtid, og de fortsatte et gjennomarbeidet markedsarbeid til sine eksisterende og nye kunder. Aktiviteter som å være med på Pulpit, Norway Chess og Sirdalsdagene gjør at de når ut til både premium- og volummarkedet, de har åpnet et nytt Bavaria-kvartal i en tøff tid for bilbransjen, de er en ansvarlig arbeidsgiver, og de lykkes med både å ta vare på sine kunder gjennom god service i alle ledd – og ikke minst få nye kunder. Summen er 15.000 solgte biler i 2015».
Årets jury besto i år av:
Marit Wang Tveit, planner og prosjektansvarlig, Hey-Ho Let's Go (juryleder)
Marianne Rygh, prosjektleder, BI Stavanger
Milfrid Haavardsholm, Knowit
Håkon Lund, Kongeparken
Tidligere vinnere:
• 2014: Kongeparken
• 2013: Berentsens Brygghus
• 2012: Rosenberg WorleyParsons
• 2011: Stavanger Symfoniorkester
• 2010: Laerdal Medical
• 2009: Lyse Altibox
• 2008: Session
• 2007: Viking FK
• 2006: Skeie AS
• 2005: Rogaland Teater
• 2004: Universitetet i Stavanger
• 2003: SpareBank 1 SR-Bank
• 2002: Figgjo A/S
• 2001: Stavanger Turistforening
• 2000: Astrid Sjurseike, KVADRAT
• 1999: SKAGEN Fondene
• 1998: "Another Place" ved Gallerieier Arve Opdahl
• 1997: Stavanger by for «Cutty Sark»
• 1996: Torger Svindland AS
• 1995: Brødrene Kverneland as Bryne
• 1994: N.B.Sørensen Dampskibsekspedisjon
• 1993: Skanem AS
• 1992: Sandnes Sparebank
• 1991: Stavanger Kommune
• 1990: Unique AS
• 1989: Hafrsfjord Industri
• 1988: Eikmaskin
• 1987: Trallfa Transport
• 1986: Elektrosenteret v. kjøbmann Folke Hermannsen
• 1985: Gabriel Ålgård
• 1984: Singel & Grus
• 1983: Kverneland AS
• 1982: G. Block Watne AS
• 1981: Peder Smedvig AS
• 1980: AS Scanvest EDB
• 1979: Moss Rosenberg Verft
• 1978: Olaf Ellingsen Foto
• 1977: Johs. Rasmussen AS
• 1976: Åsmund S. Lærdal
• 1975: Jonas Øglænd, tekstil