Innenriks

NSBs nettservice og billigbilletter

Tilbudet om å reise så langt du vil for 150 kroner er flott – når du bare får tak i det.

Jeg ønsket å se om jeg kunne bestille 150 kroners billetter men fikk denne beskjeden: «Tjenesten er for tiden utilgjengelig vennligst forsøk igjen senere. For kjøp av billett ring NSB Kundesenter: 815 00 888. For å sjekke når toget går: Last ned din rutetabell ved å klikke her».

1) Jeg ringer det oppgitte nummeret og får beskjed om at disse billettene bare kan bestilles på internett. Hvorfor da be oss ringe 815-nummeret?

2) Rutetabellene i PDF-format har altfor liten skrift. (Jeg har prøvd å få teksten større uten å lykkes).

3) Markedsføringen av 150 kroners billettene er på grensen til villedende. Jeg har brukt disse billettene flere ganger og vet at det er et begrenset antall billetter tilgjengelig. Men dere burde være mye mer åpne på tilgjengeligheten. Slik dette nå fungerer famler man i «blinde» for å finne ut på hvilke avganger det er slike billetter å få. Man føler seg som en hund som skal hoppe etter en godbit som holdes akkurat så høyt at du ikke når den. (Dette gjelder ikke bare NSB men også flyselskapene).

4) Tilgjengeligheten til NSBs internett-tjenester er upålitelig. Har brukt den en del år og den er påfallende ofte ute av funksjon.

Kanskje vi resignerer og velger å fly til Bergen denne gangen.

Med hilsen fra en

svoren togtilhenger

som gjerne vil se et godt

og konkurransedyktig tilbud!

P.S.

Det er blitt helt stille om Ringerikstunnelen. Er denne kronen på verket i den gamle planen om Bergensbanens forkortelse nå helt skrinlagt?

Powered by Labrador CMS