Halden
DNBE styrker sin markedsavdeling
Vigdis Wisur (43) er nyansatt markeds- og kommunikasjonsrådgiver i Det Norske Blåseensemble.

Få nyhetsbrev fra Dagsavisen. Meld deg på her!
Vigdis Wisur (43) er nyansatt markeds- og kommunikasjonsrådgiver i Det Norske Blåseensemble. Hun har jobbet i kulturbransjen i en årrekke – både som produsent og som artist – og er utdannet innen internasjonal kommunikasjon.
– I Det Norske Blåseensemble får jeg anledning til forene kommunikasjonsfag med det jeg er, og det jeg brenner for. Å jobbe med kommunikasjon i et kulturperspektiv har vært et langsiktig mål for både gjennomførte og for pågående studier, sier Wisur.
Administrerende direktør i DNBE, Geir Rebbestad, forteller at stillingen ikke er nyopprettet, men har stått vakant over en tidsperiode i påvente av rett ansettelsestidspunkt og kandidat.
– Nå skjer det mye spennende rundt ensemblet og Vigdis' samlede kompetanse gjør henne til et kjærkomment innslag hos oss, sier Rebbestad.
Fra folk til folk
Det er et indre engasjement og endeløs nysgjerrighet for faget som driver Wisur i det daglige arbeidet og videre i utdanningsprosessen.
– Kunnskap er ferskvare, og i vår tid gjelder dette kanskje spesielt for kommunikasjonsfag. Digitalisering, nettverksteknologi og sosial programvare har ført til raske og dramatiske endringer i hvordan vi når ut til hverandre. Samtidig må vi ikke glemme at vi fortsatt er folk som snakker til folk. Og det har kanskje aldri vært viktigere – eller mer utfordrende – å være i aktiv dialog med alle rundt seg, smiler hun.
Wisur skal bidra til å videreutvikle DNBEs merkevare – nasjonalt og internasjonalt –digitalt og fysisk.
Hun gleder seg til å bli bedre kjent med administrasjon og orkester, publikum, samarbeidspartnere og støttespillere.