Kommunikasjonsdirektør Thor-Christian Haugland sier til RA at den nye avtalen ikke har vesentlige endringer i forhold til den tidligere.
– SR-bank har vært med Viking helt siden vi gikk inn med en krone i 1899. Viking betyr mye for folk i Stavanger, og vi ønsker å være nær når Viking skaper glede og begeistring på stadion. Målet er å være enda mer aktive i forhold til den sponsoravtalen vi har i klubben, sier Haugland til RA.
LES OGSÅ: Vikings botsjefer lover bot og ingen bedring
Også store eiere
Sparebanken 1 SR-Bank er også en stor eier i Viking ASA. Bankkonsernet var i sin tid også delaktige i at planene om ny stadion i Jåttåvågen ble realisert.
– Den ene krona har blitt til noen millioner, men som sponsor er vi opptatt av at Viking får sportslig framgang og gir opplevelser tilbake til byens befolkning, sier kommunikasjonsdirektøren.
– Betyr det noe at Viking nå har nytt styre som kjører med strammere tøyler?
– Ikke for sponsoren SR-Bank. Som eiere er også vi opptatt av at Viking driver forretningsmessig, og får sportslig suksess.
Formidabel tillit
Sparebank 1 SR-Bank og Viking fortsetter sitt sterke og langvarige samarbeid. Sparebank 1 SR-Bank og Viking har skrevet en ny femårig kommersiell samarbeidsavtale, og fortsetter med det sitt langvarige samarbeid som har røtter helt tilbake i gullalderen på 1970-tallet.
Det betyr at banken også i perioden 2017-2020 vil inneha rollen som en av Vikings aller viktigste partnere, skriver Salvesen i pressemeldingen.
– SR-Bank viser oss en tillit som er formidabel. Vi forandrer samarbeidskonseptene våre, noe som er i tråd med bankens ambisjon om å være nær det som engasjerer og begeistrer for folk flest, uttaler salgssjefen i Viking.
SR-Bank har vært Vikings bankforbindelse fra tidenes morgen, og kom inn som samarbeidspartner i 1970, akkurat i tide til gullårene. Siden ble banken med på flyttelasset til Viking stadion.
– SR-Bank kommer fortsatt til å være veldig synlig på arenaen. Men i samarbeidet ligger dessuten en vilje til å spre engasjement og aktivitet. Samarbeidsavtalene våre handler mindre om logo og eksponering, og mer om å spisse innholdet slik at vi kan utgjøre en forskjell for partnerne våre. Og dessuten om å samle både store og mindre samarbeidspartnere på samme lag, til beste for hverandre – og for byen og regionen, uttaler Salvesen.
LES OGSÅ: Frykter for Vidars framtid