Spenningen til hvor interessen for å se Viking på nivå to ville befinne seg har vært stor i klubben. Nå begynner svarene å komme inn.
– Vi har solgt 3900 sesongkort så langt, sier markedsavdelingens Børge Moi Nilsen til RA.
LES OGSÅ: Mener Viking er klare favoritter
Nummer fem i Norge
Daglig leder Eirik W. Henningsen forteller at dette betyr at klubben fortsatt er en av de mest attraktive klubbene i norsk fotball. De ligger på femteplass på listen over solgte sesongkort i landet.
Tidligere har klubben befunnet seg på en tredje eller fjerdeplass på dette parameteren. Fortsatt er det et godt stykke opp til fjoråret. Da solgte klubben litt under 7000 sesongkort.
Tilskuertallene var generelt sett de klart laveste etter flyttingen til Jåttåvågen med et snitt på 7380 solgte billetter.
Veien opp til høsten 2008, hvor hver eneste kamp stort sett var utsolgt, er langt. Dit vil neppe Viking havne igjen i overskuelig framtid.
Stor oppside
Samtidig er det liten tvil om at oppsiden på publikum har en enorm oppside i fortsettelsen – spesielt om Viking rykker opp og leverer varene i fortsettelsen på banen.
Allerede kan man slå fast at budsjett for 2018 vil nås. Det er på fem millioner kroner.
– Men vi har en viktig og god periode for salg av sesongkort nå i tiden fram mot seriestart, sier Børge Moi Nilsen.