Stavanger

Sporty konkurranse

Klokken 07.00 den 10. november braker det løs med storstilt åpning av det nye sportsvarehuset G-Max på Forus.

Bilde 1 av 3

Henning Eriksen, kjededirektør i G-Max, tror at køene kommer til å være lange når det nye varehuset åpner om morgenen den 10. november.

- Tilbudene på åpningsdagen kommer til å være så bra at jeg regner med at det vil være kø utenfor allerede kvelden før, sier Eriksen som ikke ønsker å være mer konkret med tanke på konkurrentene.

For alle

Ifølge Eriksen er filosofien med G-Max at senteret skal være for alle.

- Det blir et stort senter for både voksne og barn, entusiaster og nybegynnere.

Samtidig kommer innholdet på de 4000 kvadratmeterne til å bli rimelig spesialisert med mange fagelementer og et stort mangfold av produkter.

- Noe av det vi kommer til å tilby er løpelaboratorium, sålestøperi, prepping av ski, sykkelverksted og sykkelvask for å nevne noe, sier Eriksen.

Sportskrig på pris

Nærmeste nabo til det nye G-Max-varehuset er XXL.

Ifølge Eriksen blir det nok det han betegner som sportskrig på pris.

- Prisene våre vil være på nivå med eller lavere enn XXL. Jeg tror at de som bor i distriktet kan gjøre svært gode kjøp i tiden framover, sier Eriksen.

Først ut

G-Max i Stavanger er det første av sitt slag i Norge og Gresvig AS har planer om å etablere mellom 20 og 25 varehus i sitt nye stormarkedskonsept.

I et presseskriv fra Gresvig heter det at utformingen av butikklokalet representerer en helt ny tankegang i sportshandelen, og tar utgangspunkt i kunnskap om hvordan kundene ønsker å handle og faktisk handler.

I midten av lokalet blir det barneavdeling, med sportsutstyr og klær til familiens minste, samt lekeområder.

Litt av filosofien er også at kundene skal slippe å følge en fastlagt rute rundt i butikken når de skal handle, som i mange andre varehus. Det er direkte tilgang til alle avdelinger, for å gjøre handlingen raskt og effektiv for kundene. Salgsvarer og annonserte varer slipper man også å gå gjennom hele butikken for å finne. De er det første man kommer til når man går inn døren.

Vareutvalget skreddersys dessuten til området varehuset ligger i. Hos G-Max i Stavanger vil kundene derfor blant annet finne et utvalg av både surfe- og dykkerutstyr til lave priser, heter det i presseskrivet.

Mer fra Dagsavisen