– Eliteserien i fotball er et av de aller mest spennende sponsorobjektene i Norge. Den nasjonale, brede og folkelige profilen passet perfekt for Altibox, sier administrerende direktør Thomas Skjelbred i Altibox i en pressemelding.
Det er første gang Altibox og Lyse-konsernet inngår en nasjonal sponsoravtale av et slikt omfang.
– Fiberinfrastrukturen er blitt en del av ryggraden i samfunnet, og derfor er det naturlig at vi som hovedsponsor bidrar til å gi fotball tilbake til folket. Vi ønsker å støtte grasroten og spre glede på og utenfor fotballbanen, samtidig som vi skal være best på å samle, forenkle og formidle fotballen til kundene via den store TV-skjermen, på nettbrett og på mobilen, sier Skjelbred.
Sponsoravtalen har en varighet på to år med ett år opsjon.
– Altibox ser fram til et spennende samarbeid med Norsk Fotball, Discovery og VG om å utvikle spennende aktiviteter som kan bidra til å løfte eliteserien og OBOS-ligaen og gjøre dem tilgjengelige for enda flere, sier Skjelbred.