- Målet er å få flest mulig folk til Rogaland, uansett hva de besøker. Næringen i Rogaland har satset stort på samarbeid, og det har vi fått uttelling for, sier Veslemøy Lund, daglig leder for Kongeparken.
Parken opplever en økning med over ti prosent fra fjorårets besøkstall.
Store ambisjoner
Her satses det over en høytsvevende karusell, og Lund har stor tro på fortsatt samarbeid med andre i regionen. Dog skal hyggelig betjening og hardt arbeid også nevnes.
- Vi kjenner bransjen, men uten eventyrerne våre, hadde vi ikke vært noen ting, sier Lund, og roser sine ansatte.
- Fellessatsingen for næringen i Rogaland, var en suksess. Vi gjorde oss synlige nasjonalt, og det tjente vi veldig på, sier Gisela Endresen, reiselivskonsulent i Rogaland fylkeskommune.
Gamle Stavanger og Domkirken er imidlertid ikke på listene. Det betyr dog ikke at de mangler besøkende.
Skal bli bedre
- Vi har ingen måter å registrere antall besøkende her, men det er helt klart snakk om tusenvis, sier Nina Othilie Høiland, reiselivsdirektør i Stavanger-regionen.
Reiselivsdirektøren er, forståelig nok, meget fornøyd med tingenes tilstand, men har overhodet ingen planer om å hvile på kongestolen.
- Vi er i vinden, og det liker vi, men vi skal bli enda bedre, sier Høiland.