Eiendomsselskapet, som i Moss blant annet forvalter og utvikler den gamle Peterson-tomta, har signert en avtale med Moss 2020 om å bli hovedsponsor. Det innebærer at de støtter jubileet med 200.000 kroner.
Fra før har Bastø Fosen og Østfold Kollektivtrafikk signert tilsvarende avtaler.
Bidrar mye
Trygve G. Nordby, prosjektleder for Moss 2020, er fornøyd med at nok en lokal bedrift har valgt å støtte dem.
– Höegh Eiendom har hele tida vist stor vilje og deltakelse ved å låne ut områder på Verket og Konvensjonsgården til kulturarrangementer, sier han.
Han mener at de store forandringene som er gjort og gjøres i bybildet gir stor merverdi til byen.
– Gjennom byjubileet får vi benytte oss av attraktive lokaler og områder. Vi er storfornøyde med både denne hjelpen og pengebidraget vi får, sier han fornøyd.
LES OGSÅ: BDO blir gullsponsor for Moss 2020
En selvfølge å bli med
Som hovedsponsor for Moss 2020 vil Höegh Eiendom hjelpe til med å øke jubileumsbudsjettet, som tidligere har blitt beregnet til over 20 millioner kroner. Det betyr bedre og større arrangementer for alle mossinger og besøkende som vil ta del i den massive feiringen i 2020, skriver byjubileumsprosjektet i en pressemelding.
For Höegh Eiendom var det en selvfølge å bidra.
– Vi er en av bedriftene som har eiendommer der byen ble grunnlagt. Selvsagt skal vi bidra til å støtte feiringen som legges her, forteller Jan Erik Kristiansen, Höegh Eiendom-direktør i Moss.
– Når vi støtter, bidrar og identifiserer oss med Moss2020 og 300-årsjubileet, er det en del av vårt samfunnsansvar. Men vi er også sikre på at dette har markedsverdi for oss, legger han til.
– Flere eiendomsaktører burde støtte jubileet, for dette er en ren vinn-vinn-situasjon, sier Kristiansens kollega, markedsansvarlig Eva Kristin Talberg.