Bildekarusell i toppen av saken.
Karpe har lenge vært i en posisjon der de kan eksperimentere ganske mye, uten at fansen har blitt noe mindre dedikerte - snarere tvert imot, skriver Dagsavisens anmelder etter den første av i alt fire smekk utsolgte hus på Rockefeller i Oslo, en konsertklubb som for anledningen er endret til det ugjenkjennelige: "At de også utfordrer scene- og liveformatet i kveld er ikke å underdrive. Bedre utnyttelse av Rockefeller som konsert-venue har jeg ikke sett noen gang, med publikum på alle kanter - også der scenen vanligvis står. Resten av crewet er spredd rundt i lokalet; bassist og keyboardist oppe ved balkongen i 2.etage, trommis og gitarist nede langs venstrearmen, Dj en som heter Marius bakerst. Hovedpersonene selv klatrer gjerne litt rundt, også opp til andre etasjen, for å slå av en liten chat. vil ha kontakt. Mer intimt blir det trolig ikke", heter det i anmeldelsen.
Les hele anmeldelsen her: Konsert: Ingen putter Karpe i et hjørne
Les også anmeldelsen av Karpes nye «SAS Plus/Sas Pussy»: Og nå for noe helt annet fra Karpe
Les også: Mektig fra Karpe Diem

Les også: Polkagriser, samfunnsengasjement og lokalkunnskap - gutta i Karpe Diem har alt!
Les også: Tiårets viktigste

Les også: En kraftfull debut
Les også: Joddski: Heimstadrapperen
Les også: – Jeg har alltid kjempet for plassen
Se flere bilder fra Oslo-scenene:
Se bildene fra Aurora-konserten på Sentrum Scene
Se bildene fra Madrugada-konserten i Oslo Spektrum
Se bildene fra Raga Rockers på Rockefeller
Se bildene fra Gluecifer-konserten
Se bildene fra Roger Waters-konserten