Nye takter

På belgisk og norsk

– Europeisk jazz er nedvurdert i Norge, seier Harald Lassen, grossist i band, og nok ein gong leiar for sitt eige.

Der spelar han med belgiske Bram de Looze på piano, med Stian Andersen på bass og Tore Flatjord på trommer. Lista over band den unge saksofonisten har vore med i er lang, som Pixel, Duplex, Mopti og den intergalaktiske Sun Ra-inspirerte Dr. Kay and his interstellar Tone Scientists, og den unge belgiske LABtrio. Men det var ein sein kveld på Oslo jazzfestival Lassen stod fram med sitt nye band på hovudstadens vesle superscene Herr Nilsen.

– Korleis vart du kjend med den belgiske pianisten?

– På eit jazzkurs i Søgne. Der var også trompetist Torgrim Sollid, og stemninga var høg for å setje i gang noko ein gong og mange år seinare kom sjansen til å setje i gang. Bandet LAB Trio er sentralt i belgisk jazz.

– Og etterpå?

– Den nye trommeslagaren er Tore Flatjord, på bass Stian Andersen, og saman med Bram de Looze har dei gjort musikken vår friare, også i ensemblespelet. Vi speler ikkje ut-arrangerte låtar, og eg meiner norsk jazz treng dette bandet.

Følg Dagsavisen på Facebook og Twitter!

– Kor mange plater har du gitt ut?

– Sytten, seier Lassen, som vaks opp på Greipstad i Songdalen.

Han byrja å spele saksofon etter fleire med piano som hovudinstrument, og sitt siste studium fullførde han i 2012. Sidan har han vore aktiv i fleire band. Lassens solodebut var i 2016 med Rainbow Sessions.

– Når det gjeld europeisk jazz, er det hos oss for ofte synonymt med norsk jazz. Difor var det viktig for meg å få med Bram de Looze i bandet. Vi er gode vener og har tiltru til kvarandre. Meir enn om meg handlar det om oss.

– Kva med dei einskilde musikarane?

– Trommeslagaren har ei sterk syttitals tilnærming og spelar mykje perkusjon, seier Lassen, og minner om at han har herkomst frå Jølster.

Bassisten Stian Andersen er også ein metodisk utovervend type. Kort sagt: Lassen er ein mønsterkvartett med verdas største øyre.

– Kvifor vart du jazzmusikar?

– Ingen kan svare på det. Eg har alltid følt at eg ikkje passa inn passa inn i verda og samfunnet, og jazzen gjev jo ei slags meining, men eg seier som læraren og trompetisten Torgrim Sollid at han er ikkje ein sti, ingen TRACK, som viser veg.

– Har du mange favorittar?

– Eg likar ikkje det spørsmålet for kva har det å seie? Men eg har sett musikarar på savanna i Etiopia spele fri jazz, og det var ikkje akkurat kuløkk frå Østerdalen. Slike opplevingar gjev livet ei meining, seier Harald Lassen.

Les også: Jazz på topp, dobbelt opp (Dagsavisen pluss)

Mer fra Dagsavisen