Lars-Peder Nagel, Martin Strandfeldt og Mathias Trettenes ligger på henholdsvis 2., 5. og 7. plass i rangeringen over hvem som har fått samlet inn mest penger til kreftkampanjen Movember.
Lars-Peder Nagel har så langt samlet inn 10.000 kroner.
Movember er mennenes versjon av Rosa sløyfe-kampanjen. Gjennom november hvert år oppfordrer Movember menn over hele verden til å anlegge bart. Målet er å samle inn penger og skape oppmerksomhet rundt menns helse generelt, og prostatakreft spesielt.
I Norge går 70 prosent av pengene til Kreftforeningens forskningsprosjekter på prostatakreft. Det er den vanligste kreftformen blant menn i Norge, og tar mange liv hvert år
Movember fungerer slik at den 1. november stiller herrene med glattbarbert ansikt, og gror så en flott mustasje resten av måneden for å synliggjøre kampanjen og fremme menns helse. Ved å registrere seg på Movember.com kan folk støtte den enkelte deltakeren.
Navnet Movember er en blanding av ordet «mo» (australsk slang for moustache) og november.
Den første Movember-mustasjen så dagens lys i Australia allerede i 2003, og siden har den spredd seg jorden rundt.
Movember har i dag offisielle kampanjer i 21 land, inkludert Norge, Sverige og Danmark.