Nyheter

Servicetorget fyller 5 år!

Fredrikstad kommunes førstelinje mot innbyggerne ble åpnet for 5 år siden. Det skal kundene i rådhuset få merke på onsdag.

Vi håper og tror at Servicetorget bidrar til en vennligere, åpnere og mer tilgjengelig kommune. Det har da også som visjon at ”Innbyggerne er stolte av kommunen sin”. Torget etablert seg i innbyggernes bevissthet som et naturlig sted å ringe/besøke når man har spørsmål om offentlige tjenester.

Ca 250.000 kunder er i kontakt hvert år. I tillegg til kommunale tjenester har Ligningskontoret og Trygdekontoret egne ansatte til stede daglig.

Servicetorget kan ringes, besøkes eller chattes med. Nettprat er en kanal flere og flere benytter og Servicetorget opplever mange positive tilbakemeldinger på at tilbud om nettprat finnes.

Servicetorget tilbyr informasjon, veiledning og enklere saksbehandling på til sammen ca 350 tjenester. De ansatte er brede generalister og kan litt om alt. Etter 5 års drift kan de etter hvert ganske mye om mangt.

Mer fra Dagsavisen