I Vålerengas fire treningskamper til nå har spillerne opptrådt i drakter med sladdemerker bak på trøyene.
Det er av økonomiske og praktiske årsaker.
- Det er så enkelt at de nye trøyene ikke har kommet fra trykkeriet ennå, sier VIF-sjef Erik Espeseth til Dagsavisen.
Så de som har tolket også dette i verste mening økonomisk, kan ta det med ro.
Alltid endringer
I fjor var Hurtigruta Carglass Vålerengas draktsponsor på ryggen, i år blir det Grata Personal. De har gått inn som såkalt hovedpartner i Vålerengas sponsorpool. Det er fortsatt DNB som er hovedsponsor, eller generalpartner som det heter på fagspråket.
Klubben har en generalpartner og ti hovedpartnere, der Oslo Taxi er siste firma inn.
- Dette er et årslig puslespill, men det er høy aktivitet og stor interesse om å være med, sier salgssjef Glenn Jensen til Dagsavisen.
Les også: Ny økonomisjef i VIF: https://www.dagsavisen.no/sport/vif-henter-ny-okonomisjef-fra-norsk-toppfotball-1.1272654
Eksponering
Han skal sy sammen sponsorpakkene som gjør at Vålerenga står seg utenfor banen.
- Vi håper på å ha draktene klare i løpet av kampene på Marbella, men det er ganske lang leveringstid på slikt, sier Jensen.
For eksponsering er viktig for sponsorene.
I det hele tatt er den kommersielle biten rundt Vålerenga ganske i orden, det er lagets prestasjoner med tilhørende publikumssvikt som har vært VIFs største utfordring etter at de flyttet inn på ny arena.