Sprer Rosa sløyfe-aksjonen i expressfart

Da Rose sløyfe aksjonen startet lørdag 1. oktober la Ingebjørg Rangøy Sjåland ut en tegning på Facebook. Nå har tegningen snart nådd en million mennesker.

Ingebjørg Rangøy Sjåland ønsket å sette søkelyset på aksjonen som har som mål å vise solidaritet med brystkreftrammede, spre informasjon og øke kunnskapen om brystkreft samt å støtte brystkreftforskning.

- Jeg ønsker å være med på å sette fokus på rosasløyfe kampanjene som går rundt i landet nå. Vi kjenner alle noen som har blitt rammet av kreft så det gjelder oss alle, sier Rangøy Sjåland som er overveldet over responsen tegningen har fått.

- Tegningen ble lagt ut 1.oktober og ble raskt delt på Facebook og Instagram. Utover dagen fortsatte det bare. Mange spør om å få bruke illustrasjonen som profilbilde i oktober på Facebook og det synes jeg er helt topp hvis det kan bidra til økt fokus. Illustrasjonen prøver å beskrive støtten det kan være å stå sammen i kampen mot kreft. Også menn blir rammet av brystkreft, forteller Rangøy Sjåland som har rådført seg med Rosa sløyfe-aksjonen før hun la ut tegningen.

Ingebjørg Rangøy Sjåland driver Lykketegning, men har ikke opplevd tilsvarende respons før. Mandag kveld hadde tegningen 13.500 delinger og nådd over 800.000 mennesker på facebook.

Lykketegning