Preikestolen er blant turistattraksjonene i Stavanger-regionen som skal selge norsk reiseliv. Foto: Elisabeth Krey Jenssen

Stavanger skal selge norsk reiseliv

Norwegian Travel Workshop (NTW) er den viktigste møteplassen for norsk reiseliv. Neste år går arrangementet av stabelen i Stavanger-regionen mellom 16. og 19. april.

Stavanger-regionen er tildelt neste års Norwegian Travel Workshop (NTW), en av de største reiselivsbegivenhetene i Norge. Dette ble offentliggjort i dag under årets NTW i Bergen, melder Region Stavanger i en pressemelding.

Hvert år kommer rundt 350 utenlandske turoperatører til NTW for å kjøpe norske reiselivsprodukter.

I løpet av tre dager arrangeres rundt 8000 forhåndsbookede møter mellom norske reiselivsaktører og utenlandske turoperatører.

– Fantastisk mulighet

– Stavanger-regionen kjennetegnes av en formidabel vekst innen ferie og fritid, og besitter flere av Norges største og mest etterspurte attraksjoner. Vi har neste år en fantastisk mulighet til å vise fram regionen og hele Rogaland til nye aktører, sier Elisabeth Saupstad, reiselivsdirektør i Region Stavanger.  

Region Stavanger søkte om arrangementet allerede i 2016.

– Regionen har merket endringene i oljeindustrien mer enn de fleste andre steder i Norge. Derfor er det veldig gledelig å se at reiselivet vokser, og blir en stadig viktigere næring for hele området. Region Stavanger har gjort en kjempejobb med satsingen på og omstillingen til et helårlig reiseliv, sier Bente Holm, reiselivsdirektør i Innovasjon Norge.

Reiselivsdirektøren mener Stavanger-regionen viser bredden av norsk reiseliv på en god måte.

– Stavanger-regionen byr på stor variasjon, fra naturikoner som Preikestolen og Kjerag til kulturliv og noen av de beste restaurantene i Norge. Vi er sikre på at de kommer til å vise frem Norge på en utmerket måte, sier Bente Holm.