Stavanger Oilers

Oilers’ sesongkortsalg nærmer seg gammelt nivå

Daglig leder i Oilers, Terje Haukali, har også merket seg en endring i sponsormarkedet.

Stavanger — Stavanger Oilers inviterte til internkamp og kickoff for to uker siden. Det var første gang siden 2020 at folk fikk komme inn i DNB Arena for et ishockeyarrangement. På spørsmål om koronapandemien påvirket sesongkortsalget har daglig leder Terje Haukali gode nyheter fra DNB Arena.

– Ja, men mindre enn vi hadde fryktet. Vi er nesten på nivå med 2019/20-sesongen i salg av sesongkort til private. Nå har vi passert 1550 sesongkort til dem, og det kommer forhåpentligvis flere fra Roughnecks, sier Haukali til RA.

I tillegg kommer det rundt 900 sesongkort til bedriftsmarkedet. Haukali og hans kamerater har tre uker på seg til pucken droppes for første seriekamp.

– Vi håper på mellom 2500 og 2700 totalt til seriestart 16. september, sier han.

Vi er nesten på nivå med 2019/20-sesongen i salg av sesongkort til private.

—  Terje Haukali

– Unaturlig å slippe inn 1000

Det antallet vil ikke by på utfordringer med koronarestriksjonene.

– Nå kan vi ta imot 2500 med koronasertifikat, sier Oilers-sjefen.

– Er det aktuelt med testing og sertifikatordning?

– Ja, det vil være unaturlig å slippe inn 1000 stykker uten koronasertifikat, sier Haukali.

Etter regjeringens signaler vil det sannsynligvis åpnes for flere tilskuere tidlig i sesongen.

Forrige gang Oilers hadde over 1000 folk på kamp var lørdag 7. mars 2020. Da var 3598 mennesker på tribunen i DNB Arena.

Oilers’ første sjanse siden 2019

Nå kan folk se fram til det som, sannsynligvis, blir en tilnærmet normal ishockeysesong. De to siste sesongene ble avsluttet før sluttspillet, så spillerne har ikke hatt muligheten å kjempe om byttå siden våren 2019.

– Opplever du folk som positive til å komme tilbake, eller litt redde?

– Jeg opplever at folk gleder seg. Det merket vi også da vi arrangerte kickoff med internkamp. Det er lite, om noe, skepsis, sier Haukali.

Nå merker de også en endring i henvendelsene som kommer. Det handler ikke utelukkende om profilering eller salg.

– Vi ser det kommer sponsorhenvendelser, og folk ønsker å fornye for de ansatte. De ønsker å gi kamptilbud til ansatte. Situasjonen er spesiell for mange, det er flere som har begynt i ny jobb uten å treffe sine nye kollegaer, sier Haukali.


Nyeste fra Dagsavisen.no: