Nyheter

– Sesongkortsalg over all forventning

Lange køer i Vikingbutikken på «Black Friday» gjør markedssjefen i Viking, Kjartan Salvesen, rørt. Tross god stemning i butikken, er tilbakemeldingene varierende i sosiale medier.

Følg RA Sporten på

– Det har vært et eventyr fra ende til annen. Vi har ikke antallet enda, men salget av sesongkort går over all forventning her på morgenkvisten. Det er nesten litt rørende, sier markedssjefen i Viking, Kjartan Salvesen.

Videre forteller Salvesen at det i løpet av morgentimene har vært kø ned trappene fra butikken og ut av selve stadion. Både barn, ungdom, voksne og gamle har besøkt butikken for enten å fornye sesongkortene sine, eller kjøpe sitt aller første.

I dag er det nemlig «Black Friday», og i den anledning kjører Viking to for én på sesongkort. Det innebærer at de som besøker Vikingbutikken for å kjøpe sesongkort mellom 07.00 og 12.00 i dag, får tilsvarende antall gratis.

Antallet sesongkort solgt så langt er enda ikke oppgitt.

LES OGSÅ: Hovedsponsorene tror på Viking

Kritikk i sosiale medier

Selv om det har vært en utelukkende god tone blant de besøkende i Vikingbutikken, har det kommet en del kritikk i kommentarfeltet til Vikings innlegg i sosiale medier, hvor kampanjen belyses.

«Skuffende. Etter å ha lest om «Eksisterende kortholder får store fordeler» & «Kutter kraftig i prisen» hadde jeg sett for meg noe annet enn kun «Early Bird» og «2 for 1». «2 for 1» er jo kun en fordel som treffer de som IKKE hadde sesongkort i fjor, tviler på at dette hjelper stort på rekrutteringen til en klubb som hadde cirka 1500 oppmøtte på siste hjemmekamp.»

Viking har engasjert seg i kommentarfeltet, og argumenterer for at eksisterende sesongkortholdere har den fordelen at de kan fornye alle sine sesongkort, og få tilsvarende antall gratis av klubben.

En annen spør:

«Hvordan forsvarer dere priser på 233,- per kamp i Obos-ligaen? (langside). Til sammenligning koster det dyreste sesongkortet på Isachsen Stadion 2100,-. Jeg trodde målet var å få folk tilbake på stadion, ikke skremme dem bort.»

Prisen forsvarer Viking ved å uttale at de i år, som årene før det, stadig har kuttet prisene på sesongkort. I tillegg argumenter de for at Vikings fasiliteter er helt i toppen i norsk målestokk.

LES OGSÅ: Ryerson trolig tapt for Viking

Konstruktiv kritikk

Salvesen har selv lagt merke til kommentarene i sosiale medier, og ser på det hele som konstruktiv kritikk.

– Det er flott at folk engasjerer seg. Det setter vi stor pris på. Det skal sies at de aller fleste som var negative i sosiale medier, snudde da vi snakket med dem i privat dialog på nett, sier markedssjefen.

Selv beskriver han «black friday» som en solskinnsdag så langt for klubben.

– I en ellers mørk tid for klubben, har dette vært en fantastisk dag, sier Salvesen.

Black Friday!

BLACK FRIDAY SALG PÅ SESONGKORT 2018 2 for 1! (Dette gjør vi for å rekrutere nye sesongkortholdere, så ekstrakorter kan ikke benyttes av personer som hadde sesongkort 2017) Da er vi klar for et spinnvilt kick-off på sesongkortsalget 2018. Kommer du inn i Vikingbutikken i morgen i mellom 07.00 - 12.00 og fornyer sesongkortene dine eller kjøper nye, så gir vi deg tilsvarende antall gratis! Kun i morgen, og kun for de som kommer til Vikingbutikken. Velkommen! 🙌 (Dette gjør vi for å rekrutere nye sesongkortholdere, så ekstrakorter kan ikke benyttes av personer som hadde sesongkort 2017) NB! LES ALLE VILKÅRENE: www.viking-fk.no/nyheter/black-friday HEIA VIKING - snakkes på stadion 2018! ⚽️

Posted by Viking Fotball on Thursday, November 23, 2017

Mer fra Dagsavisen