Sport

Oilers har aldri solgt så mye så tidlig

Markedssjef Lars-Peder Nagel i Oilers kan allerede nå presentere salgstall av den svært positive sorten. Her virker to nysigneringer å spille inn.

Følg RA Sporten på Facebook!

Innsalget til kommende sesong er godt i gang og effekten av å ha hentet «hjem» profiler som Tommy Kristiansen og Dan Kissel virker å ha effekt.

– Vi har aldri ligget så bra an så tidlig. Det er fortsatt et stykke arbeid igjen som skal gjøres, men det er en veldig positivisme rundt laget og forventninger, sier han til RA.

– Hvor sentralt er det at dere har hentet tilbake Kissel og Kristiansen?

– Folk har et godt forhold til «household names» som også er profiler. De vet hva som kommer. Av og på isen. Dette oppleves som positivt både i forhold til privatpakker og bedrift, bekrefter Nagel.

LES OGSÅ: Myreng flytter bort fra sivilisasjonen for å satse

Rekordår

Markedsavdelingen i Oilers satte i fjor salgsrekord med 51 millioner kroner.

Til nå har de allerede salg for over 40 millioner på tavlen. Med tanke på at hovedsalgsperioden for kommende sesong varer et godt stykke ut i september er det åpenbart muligheter for å slå rekorden.

– Vi har budsjettert med samme tall som i fjor. Målet er å komme til det eller bli bedre.

Klubben nyter også godt av en strategisk endring som ble foretatt i fjor. De har ønsket seg lengre avtaler og større forutsigbarhet. Det har samarbeidspartnerne respondert på.

Rundt 30 av de 40 millionene som nå er inne handler om lengre avtaler som løper også for kommende sesong. «Ordrereserven» i bunn er god.

Kun én av de virkelig store avtalene skal reforhandles.

– Men her er vi i sluttfasen og regner med at det går i orden med en fornyelse, sier Nagel. Han peker samtidig på at det aller viktigste for Oilers, for å opprettholde den gode trenden, er utvikling. De skal være aktuelle og være en åpenbar møteplass med sitt store nettverk.

– Vi er aktive i å benytte svarene på brukerundersøkelsene vi sender sponsorene og vi har også rene kreative seanser.

Pågang etter sesongkort

Også salget av sesongkort ser bra ut.

– Fristen går ut i starten av juni, men vi ligger godt an. Også med tilvekst av nye som ønsker kort. Det håndteres med venteliste. 3000 er tallet vi håper å havne på. Det ble solgt rundt 2850 sesongkort i fjor. Dette er selvsagt en viktig post for oss. Vi prøver å gjøre det så attraktivt som mulig via fordeler som forkjøpsrett på arrangementer og sluttspill.

Tidligere slet Oilers med at mange sesongkortholdere ikke resolgte billettene.

– Nå er ikke det et stort problem mer. Vi har fått et system på det som fungerer og benyttes i mye større grad.

– Merker dere i noen grad at Viking har opptur igjen og mye folk på kampene?

– Det er en positivt boost rundt Viking, men vi lever godt side om side. Jeg tror bare vi forsterker og pusher hverandre. Jeg registrerer at Børge Moi Nilsen har tatt med og implementert ting herfra og inn i Viking. Det viser bare at vi har gjort noe bra. Så er det opp til oss å se hva de gjør bra og pushe oss selv for å bli bedre. Regionen er heldige som har to store sponsornettverk, sier Nagel – og hevder han ikke er opptatt av en konkurranse om å være størst i antall sponsorer med de mørkeblå fotballnaboene.

Mer fra Dagsavisen