Viking Sport AS har forlenget med Lyse som hovedsponsor for 2017, 2018 og 2019. , som er Konserndirektør for kommunikasjon og marked i Lyse, Grethe Høiland, og daglig leder Eirik Henningsen i Viking er begge fornøyd med den nye avtalen. FOTO: Andreas Ravndal, Viking Sport AS.

Lyse forlenger med Viking

Viking Fotball og Lyse har inngått en ny hovedsamarbeidsavtale for årene 2017-2019. Målet er å skape enda flere gode opplevelser for hele regionen, ifølge pressemeldingen fra Viking Fotball.

Følg RA Sporten på Facebook!

Viking skriver følgende om den nye avtalen:

«Lyse og Viking fortsetter med dette et omfattende og langsiktig fellesskap. Lyse har vært hovedsamarbeidspartner for Viking siden 1994. Samspillet skal i tiden framover ikke bare bidra til at Vikings A-lag er blant de fremste i Norge, det skal også gi enda mer glede, liv og røre for store og små i regionen.»

LES OGSÅ: 16 millioner nådd i Viking-emisjonen

– Lyse er en stolt sponsor av idrett, kultur og samfunn i regionen. For oss er det viktig å skape opplevelser og aktivitet for eierkommunene våre, og særlig blant barn og unge. Det gjenspeiles i denne avtalen. For eksempel vil vi til våren lansere Lyse Fotballspirer, et program som gjør at lag kan spille pausekamper på Viking stadion, klubber kan få besøk av Viking-spillere og trenere kan delta på faglige samlinger på Viking stadion – for å nevne noe, sier Grethe Høiland, som er konserndirektør for kommunikasjon og marked i Lyse, i en pressemelding.

Avtalen mellom Viking og Lyse inneholder et årlig kontantbeløp. Lyse skal også fortsette å levere energi, fiber og digitale tjenester til Viking. Og på kalde dager skal tribunen fortsatt varmes opp med gass.

LES OGSÅ: Bringaker har skrevet ny kontrakt

– I Viking synes vi det er strålende å kunne fortsette samarbeidet med en partner som er solid og nyskapende, og som også når ut i alle kroker av regionen med tjenester og initiativer. Vi gleder oss til å se hva vi nå skal få til sammen av gode opplevelser for barn, unge, publikum og andre. Lyse har betydd mye for Viking i godt over 20 år, og vi er takknemlige for at det gode samarbeidet skal fortsette, sier Eirik W. Henningsen, daglig leder i Viking.

Den nye avtalen betyr at Viking fortsatt skal spille med Lyse-logoen på brystet – selv om det blir tilført en ny vri fra neste sesong. Fra 2017 skal nemlig Viking spille med Altibox-logoen på brystet på bortebane.

LES OGSÅ: Abdullahi nærmer seg tysk 2. Bundesliga

– Lyse har Altibox-partnere over hele landet, og på denne måten får vi eksponert vår nasjonale merkevare gjennom laget. Det er en spennende og ny mulighet, og bare ett av flere eksempler på at denne avtalen tar samarbeidet mellom Lyse og Viking flere steg videre, forteller Grethe Høiland.

Selv om Lyse og Viking har samarbeidet lenge, er Høiland tydelig på at det har blitt gjort en grundig markedsmessig vurdering også denne gang.

– Vi har aldri hatt så mye godt innhold i avtalen som nå. Viking engasjerer hele regionen, og denne avtalen gir oss et godt utgangspunkt for å bidra med positive opplevelser for alle oss som bor her, sier Grethe Høiland i Lyse.