Sport

– Det kan gå mot nærmest fullsatt

Interessen for å se Oilers i første hjemmekamp for året mot MS skjøt naturlig nok fart etter seieren mot seriefavoritt Storhamar.

Følg RA Sporten på Facebook!

Markedssjef Lars-Peder Nagel og informasjons- og samfunnskontakt Kjetil Garvik hadde det travelt med å få alt i stand til hjemmepremieren da RA var på besøk onsdag.

– Det er solgt i overkant av 3500 billetter og nå selges det hele tiden mer. Jeg tror det blir godt trøkk på tribunene og fin stemning. Så tror jeg folk gleder seg ekstra mye til å se hockey igjen etter en så lang pause, sier Nagel til RA.

LES OGSÅ: Holm gir forsvaret æren for superkampen

Sport betyr mest

– Så hjelper det også å slå storfavorittene?

– Selvsagt. Den seieren var veldig viktig. Det sportslige produktet er det viktigste Oilers har. Vi i markedsavdelingen kan finne på mye, men dette er det som teller mest. Det så vi også på reaksjonene i sosiale medier etter kampen tirsdag, sier Nagel.

Han tror alle nykommerne også gir denne hjemmepremieren en egen dimensjon.

– Det er jo nesten et halvt nytt lag som skal presenteres for publikum.

Markerer logosammenslåing

Mange gleder seg også til å få med seg ting som ny intro og endringene i DNB Arena.

– Men den nye introen sparer vi til andre hjemmekamp. Alt skal handle om å presentere de nye spillerne og om å gå inn i en ny tid med forventning, forteller informasjons- og samfunnskontakt Garvik.

Han forteller også at planen er å gjøre en greie ut av at Stavanger Hockey og Oilers nå har samme logo – selv om klubbene fortsatt er organisatorisk atskilte. Ungdommene skal danne flaggborg på isen før kampen.

– Så går også dette går også litt sammen med musikkonkurransen vi har hatt. Einar Espelands nye ballade «Oilers» skal framføres av Ole Alexander Mæland i Stavangerkameratene, Bjarte Moe og meg selv, forteller Garvik.

Mer fra Dagsavisen