Nyheter

Altibox sikret Tippeliga-avtale

Discovery Networks og Altibox ble i dag enige om en ny, langsiktig distribusjonsavtale. Avtalen omfatter alle Discovery-gruppens kanaler, samt Tippeligaen og OL.

Altibox er den første av de norske TV-distributørene som kommer til enighet med Discovery rundt den nye Tippeliga-satsingen.

– Vår ambisjon med Tippeligaen er å gi mer fotball til folket, og gjøre norsk fotball billigere og mer tilgjengelig. Med Altibox på laget tar vi et langt steg i riktig retning. Den nye avtalen sikrer også Altibox-kunder tilgang til vår nye norske sportskanal, Eurosport Norge, og resten av vår kanalpakke, sier Harald Strømme, sjef for TVNorge og Discovery Networks, i en pressemelding.

Til nå er det blant annet klart at Discovery skal sende Tippeligaen fra 2017 til 2022, samt fire olympiske leker fra 2018 til 2024.

– Denne avtalen er en avtale for framtiden. Den er innovativ og kreativ. Sånn sett er den perfekt for Altibox, som alltid har vært en framoverlent aktør i bransjen, stadig på jakt etter gode løsninger og en forbedret seeropplevelse. Så dette er en vinn-vinn-vinn-situasjon, og vi er veldig glade for å ha dem som nære samarbeidspartnere, sier Strømme.

– Sportssatsingen til Discovery er et friskt pust i norsk TV-bransje, og det var vanskelig å ikke la seg begeistre av deres slagord om «fotball til folket». Vi er også positive til prinsippet om å løfte flere kamper ut fra de høye betalingsmurene. Sammen skal vi lage spennende sportsprodukter til folket. Nå gleder vi oss til å tilby våre kunder mange fine sportsøyeblikk i årene som kommer. Ikke bare fra norsk fotball, men også fra vinter-OL i 2018 og sommer-OL i 2020, sier Nils Arne Bakke, administrerende direktør i Altibox.

Mer fra Dagsavisen