Verden

Flyselskap begrenser billettsalget på grunn av flyplass-kaos

På grunn av store problemer ved innsjekkingsskrankene på en av Europas travleste flyplasser, begrenser flyselskapet KLM billettsalget sitt.

(FILES) In this file photograph taken on May 7, 2018. Air France and KLM aircraft stand parked at Schiphol Airport, Netherlands. - Air France-KLM shares plunged by more than 8% early September 9, 2019, on the Paris Stock Exchange, after the announcement of lower than expected bookings during the summer peak period. At 09:44 (07:44 GMT), the stock lost 8.15% to 9.08 euros in a balanced market. (Photo by Robin Utrecht / ANP / AFP) / Netherlands OUT

Fram til søndag kan bare flyreiser bestilles svært sporadisk, har flyselskapet kunngjort. En talsperson for KLM har sagt til TV-kanalen NOS torsdag at det bare er dyrere billetter tilgjengelig.

Schiphol-flyplassen i Amsterdam har i flere uker slitt med mangel på personale innen bagasjehåndtering og sikkerhet. Det fører til lange køer der passasjerer har blitt stående i timevis, og det har vært flere situasjoner med utagerende passasjerer.

KLM ønsker at de ved å begrense billettsalget kan åpne for mer ombooking – at passasjerer som ikke rekker flyet sitt på grunn av lange køer, kan ta neste.

Flyselskapet tilbyr også ombooking til kunder som vil fly en annen dag på grunn av kaoset.

Hold deg oppdatert. Få daglig nyhetsbrev fra Dagsavisen