– Vi vil fase ut Æ-begrepet og bruke navn som er tettere på merkevaren vår, Rema 1000, sier salg- og markedsdirektør Pia Mellbye til NTB.
I januar 2017 lanserte Rema kundefordelsprogrammet og mobilappen Æ.
– Æ er en app som skal revolusjonere hele dagligvarebransjen. Dette ikke bare en app, men nøkkelen til personlige priser, sa Lars Kristian Lindberg, daværende administrerende direktør for kategori og innkjøp i Rema 1000, da han lanserte den nye tjenesten, ifølge Nationen.
3. februar gjør Rema flere endringer i appen der det blant annet også kommer en konto for oppspart bonus, slik Norgesgruppens Trumf-kundeprogram har. Den nye appen vil hete Rema-appen.
– Som en del av denne naturlige utviklingen velger vi nå et navn som er tettere på merkevaren vår, Rema 1000. Vi tror dette er en forenkling som blir satt pris på av kundene, sier Mellbye.