Den tradisjonsrike kveldssendingen dagen før dagen endte med et seersnitt på 974.000, viser Kantars TV-måling ifølge Kampanje.
– «Kvelden før kvelden» fortsetter å samle et stort publikum på NRK på lille julaften og er blant årets mest sette programmer på lineær TV. Seingen holder seg bra i et fallende lineærmarked og opprettholder markedsandelen i det lineære markedet, som øker noe fra i fjor, til 79,3 prosent, sier medieanalytiker Kari Ranheim Lome i NRK til Kampanje.
I fjor endte snittet på 1.016.000 seere, mens det var 1.119.000 i 2022, 1.113.000 i 2021 og hele 1.249.000 i 2020.
I 2019 var snittet nede i 1.066.000, men dette var likevel 92.000 flere seere enn i år.
Kantars TV-måling tar utgangspunkt i befolkningen mellom 10 og 79 år.
Les også: Ekspert om Donald Trump-effekt i Nato: – Min store frykt (+)
Les også: Hedvig Montgomery: – Det lager problemer når foreldre snoker på barna sine (+)
Les også: – Som foreldre må vi tåle å være uenige med barna våre (+)