Nyheter

Piloten strakk seg ut av vinduet for å hente passasjerens telefon

Da en uheldig passasjer glemte mobiltelefonen sin på flyplassen og gikk om bord på flyet, nølte ikke personalet med å gjøre det de kunne for at den skulle finne tilbake til sin eier.

Å legge igjen mobiltelefonen hjemme ved et uhell er én ting, men å glemme den på en flyplass kort tid før du skal om bord på et fly er noe helt annet. Nettopp det skjedde med en passasjer hos Southwest Airlines, ifølge CNN. Passasjeren skal ha glemt telefonen sin i området til gaten på Long Beach Airport i Los Angeles.

Da en annen passasjer oppdaget mobilen og varslet flyselskapet, var boardingen allerede fullført og flyet i ferd med å sette kurs for rullebanen. Personalet på flyplassen gjorde likevel det de kunne for å få levert telefonen.

I en video delt av flyselskapet 13. november, ser man den ene piloten på Southwest-flyet lene seg ut av cockpitvinduet i et forsøk på å hente mobiltelefonen fra arbeidere utenfor flyet. Mens en av dem gjør et mislykket forsøk på å hoppe opp og gi telefonen til piloten, trer en annen inn i manesjen, også hoppende, og denne gangen klarer piloten å ta imot.

Ifølge Chris Perry, en talsperson for Southwest Airlines, hadde passasjeren som fant den glemte mobiltelefonen snakket med eieren kort tid før han gikk om bord på flyet, og derfor kunne han fortelle personalet hvilket fly eieren av mobiltelefonen reiste med.

Da personalet innså at flyet med den rette eieren om bord allerede var fylt opp og klart for avreise, tok de kontakt med piloten.

– Piloten foreslo umiddelbart at rampearbeiderne på bakken skulle prøve å hoppe opp og gi telefonen til ham slik at han kunne returnere den til eieren, skriver Perry i en e-post til CNN og legger til:

– Resten ble fanget på video!

Eieren av mobiltelefonen er ikke offentlig identifisert. Videoen av hendelsen ble lagt ut på World Kindness Day, en internasjonal dag for å fremme godhet verden over.

Hold deg oppdatert. Få daglig nyhetsbrev fra Dagsavisen



Mer fra Dagsavisen