Victoria Beckham: – Du må være kontrollerende

Victoria Beckham kan se tilbake på 10 sukessfulle år som klesdesigner, men må fortsatt svare på spørsmål om forholdet til ektemannen David Beckham.

 

Som motedesigner opplever Victoria Beckham suksess. Men media er fortsatt mest interessert i forholdet til ektemannen David Beckham.

I et langt intervju med The Guardian forteller tidligere Spice Girl, Victoria «Posh» Beckham om designerkarrieren, hvordan hun fortsatt strever med å få bedriften lønnsom og om nøkkelen til en vellykket designerkarriere. Men, det er likevel ekteskapet med David Beckham hun må svare på spørsmål om. I fjor poserte Victoria på coveret av britiske Vogue sammen med parets fire barn, noe som igjen satt fyr i ryktene om at ikke alt står til så bra på kammerset.

 – Jeg overlater til PR-teamet mitt å svare, jeg involverer meg ikke i den typen spørsmål, sier Victoria Beckham og legger til at journalister elsker å framstille henne som krevende:

– I et intervju ble det sagt at jeg forlangte mat fra kjendisrestauranten Ivy, mens jeg kun spiste frukt som assistenten min hadde kjøpt på Marks and Spencer, sier Victoria oppgitt.

Les også: Luksusbransjen tror hasj blir like vanlig som et glass god vin

Ekteskapet er det et ikke-tema, også med journalisten fra The Guardian, som hun kjenner godt:

– Folk tror alt de leser, og det er fryktelig frustrerende når det som skrives er rent oppspinn. Det gjør at du må være meget kontrollerende, er hennes knappe kommentar.

Sliter med å tjene penger

10 år etter at Victoria Beckham debuterte som klesdesigner har hun skapt en sterk, internasjonal merkevare. Men bedriften går ennå ikke med overskudd. Selv om visningene hennes gjennomgående har fått gode mottakelser, går budsjettet i minus.

 – For øyeblikket er merkevaren større enn fortjenesten. Jeg vil at det skal være hundre prosent lik, det er planen. Jeg vil nå så mange kvinner som mulig, sier Victoria Beckham. Og rynker på nesen når hun blir sammenliknet med Ralph Lauren. Hun vil heller likne sitt forbilde Donna Karan.

Beautyprodukter

Nøkkelen ligger i lisensprodukter, ikke snertne silkekjoler til 15 000 kroner stykket. Derfor kommer hun også med en rimeligere kolleksjon med skjønnhetsprodukter i år, samtidig med lanseringen av samarbeidskolleksjonen hennes for Reebok.

Lest denne?: Nå vil Donald Trump ha en god gammeldags global oppvarming