Relanserer L’Uomo Vogue Italia med norsk sjef

Da magasingiganten Condé Nast ville relansere herremagasinet med ny art director falt valget på norske Thomas Persson.

 

For bare ett år siden valgte utgiver Condé Nast å legge ned magasine for å relansere det i tide for magasinets femitårsjubileum - da med ny fresht image og ny stab, blant dem GQ Italias moteredaktør Andrea Tenerati, Vogue Italias Alan Prade og norske Thomas Persson som kreativ leder.

Følg Dagsavisen på Facebook og Twitter!

Magasingründer

Thomas Persson har markert seg sterkt som redaktør stylist og art director ute i verden. Han er mannen bak magasinsuksesser som Acne Paper og Luncheon – stilsikre magasiner som har gått mot alle trender med kjendisfokus og nyhetsdekning og valgt å fokusere på gode historier og fantastisk motefotografi. Han har også utformet kampanjer for noen av verdens fremste motehus Hermés og Armani og er vant til å samarbeide med toppnavn i bransjen – som fotograf Sølve Sundsbø.

Les også: Stjernedesigner funnet død

På engelsk

Onsdag ble de nye førstesidene publisert på Instagram – samtlige fotografert av kvinnelige fotografer. Ved å gi magasinet et visuelt og redaksjonelt ansiktsløft, og å publisere alt innholdet på engelsk håper redaktør Emanuele Farneti, i følge nettstedet Business of Fashion å gjøre L’Uomo Vogue mer tidsriktig og fornyet relevans som verdens viktigste stilbibel for menn. Den nye utgaven av magasinet kommer ut for slag 12. juni.

Les også: Når får vi se «Sinnasjekker'n» og «Skjørtejeger-tvillingene» på TV?