Seks av ti studenter ved Høgskolen i Østfold mener de fikk dårligere utbytte av digital undervisning

I en ny undersøkelse svarer hele 60 prosent av de spurte studentene ved Høgskolen i Østfold at de har lært mindre med digital undervisning.

Over 60 prosent av studentene mener at læringsutbyttet fra undervisningen er blitt dårligere eller svært mye dårligere, sammenlignet med undervisningen før skolene stengte fysisk i mars, skriver Khrono.

Bare 14 prosent mener at den digitale undervisningen har fungert bedre enn den tradisjonelle.

LES OGSÅ: Arbeidsledigheten i fylket har sunket

I en lignende undersøkelse foretatt blant jusstudentene ved Universitetet i Oslo kort tid etter stengingen var resultatet det motsatte. Da svarte et mindretall at de hadde fått et dårligere utbytte av undervisningen.

I undersøkelsen ved Høgskolen i Østfold svarer nesten halvparten av de spurte at manglende kontakt og tilbakemelding fra faglærer var mest utfordrende, og mange hadde også problemer med å strukturere dagen godt nok. Én av fire savnet kontakten med medstudenter mest.

(©NTB)

PS! Du leser nå en åpen artikkel. For å få tilgang til alt innhold fra Dagsavisen, se våre abonnementstilbud her.