Annonse
Kunder som oppfører seg trøblete på SAS-fly kan bli degradert i lojalitetsprogrammet Euro Bonus. Foto: Gorm Kallestad, NTB scanpix/ANB

Mister gullkort etter flybråk

Dårlig oppførsel overfor ansatte i luften kan svi skikkelig.

Annonse
Moss

Av: ANB

Antallet trøblete passasjerer har økt blant flere flyselskaper, og både SAS og Norwegian har blitt tvunget til sikkerhetslandinger flere ganger, skriver flysmart24.no.

De bråkete kundene risikerer ikke bare å bli politianmeldt. De kan også miste fordeler i lojalitetsprogrammet til SAS, fortsetter nettstedet.

– Jeg kan ikke si nøyaktig hvor mange som er blitt nedgradert, men vi tar ikke hensyn til den reisendes diamant- eller gullkortstatus når vi reagerer. Konsekvensene er like for alle, sier informasjonssjef Knut Morten Johansen i SAS.

Han vil ikke å si noe om de ulike episodene, men sier at passasjerer som skaper bråk nesten uten unntak blir politianmeldt.

LES OGSÅ: SAS og Norwegian sier nei til Rygge

Annonse