Les anmeldelsen av DumDum Boys:
Les anmeldelsen av DumDum Boys:
Les anmeldelsen av Roger Hodgson:
Les anmeldelsen av Roger Hodgson:
Norwegian Wood i bilder:
Norwegian Wood i bilder:
20 000 billetter er solgt til årets Norwegian Wood-festival. Blant årets boder finner sultne og tørste festivaldeltagere mer enn bare øltelt og Peppes Pizza.
Ben & Jerrys har inngått et samarbeid med Utviklingsfondet og gir en tredjedel av inntektene til organisasjonen. Kjetil Sivertsen fra markedsavdelingen til Utviklingsfondet er veldig fornøyd med årets festival. Han står i boden til Ben & Jerrys og selger is til de som skulle ønske noe forfriskende.
På Norwegian Wood tenker de litt annerledes. Vi er en ganske ukjent organisasjon. Derfor er det fint for oss å bli kjent på en så kul arena, sier Sivertsen.
De gode smaksopplevelsene
Videre finner vi Kirkens Nødhjelp som serverer kaffe og Food Story som serverer økologiske kyllingklubber, couscous og foccacia til de som ønsker et alternativ til den tradisjonelle festivalmaten.
Det er absolutt riktig med musikk og mat. Vi selger 100 prosent ren mat uten noen tilsetningsstoffer. Det er viktig med de gode smaksopplevelsene på festival, forklarer eier av Food Story, Morten Østerhus.
Det er ikke første gang Food Story er på festival. I fjor var de tilstede under Oslo Live og fikk en forespørsel av festivalledelsen til Norwegian Wood om de ønsket å delta på årets festival.
Vi har fått masse skryt for at vi har ordentlig mat, skyter Stig Jensen, i Food Story, inn.
God mat til øl
Norwegian Wood syns at fokuset skal være å ha god mat som går godt sammen med øl i tillegg til å kjøre en økotrend.
Vi ønsker selvfølgelig å være flinkest i klassen når det kommer til økologisk mat, men det er ikke alltid like lett å få tak i. Men vi betaler noe mer for å ha bedre mat, forteller Sten Randersen Fredriksen, festivalsjefen.
Men det aller viktigste viktigste er at vi har et mattilbud hvor vi serverer god festivalmat som går godt sammen med øl. Det skal være en service hvor vi går i null, legger Fredriksen til.
Musikk og natur
Norwegian Wood ledelsen lar også andre aktører være med. Norges Naturvernforbund har satt opp en natursti hvor festivaldeltagerne kan lære litt om naturen innimellom alle konsertene.
Vi ser også på festival som en fin arena for flere å profilere seg. Derfor lar vi blant annet Food Story, Ben & Jerrys og Naturvernforbundet være med her, forteller