360 kilometer med innhold
I mangel på ny musikk, promoterte Dancing The Conga konserten sin ved å løpe fra Oslo til Luster. Musikken kan forsvinne i bakgrunnen av slike stunt, mener medieforsker.
Henrik Lillehagen var både lettet, sliten og glad da han fullførte siste etappe av et ukelangt løpestunt.
Foto: Sofie Martesdatter Granberg
Kultur
360 km er langt å reise for å spille én eneste konsert. Særlig
når man tar beina fatt. Det er nettopp det Henrik Lillehaug i Oslo-bandet Dancing The
Conga gjorde for å komme seg til Bergtattfestivalen i Luster.
Stuntet blir til en hjemmelaget dokumentar og ble dekket
løpende i sosiale medier promotert med et «Afterwork»-event i Oslo, før
startskuddet gikk.
25. juni inviterte de venner, fans og selvsagt også pressen til
Dapper Bistro ved Barcode. De hadde med seg hjemmelagde, interaktive
kunstinstallasjoner, live taffelmusikk og karaoke inne i en bobil. En
gruppe pent kledde Barcode-arbeidere lo godt da trioen manøvrerte en sliten
bobil (den billigste de fant til leie på Finn.no) inn på uteserveringen.