Influencer reklamerer for gjenbruk

Bergans slår seg sammen med populær influencer for å nå flere

Gjenbruk, søm, redesign og reparasjon står høyt på listen til Ingrid Bergtun. Nå blir hun også ambassadør for Bergans miljøsatsing.

21 000 følgere på Instagram, ny Youtube-video hver tirsdag, bærekraftig mote står høyt på listen til designer og influenceren fra Stavanger. Ingrid Bergtun, som går under nicket @ingridbergtunsyr ble først kjent da hun deltok i NRK-programmet «Symesterskapet» i 2017. Siden den gang har hun blogget og brukt forskjellige sosiale medieplattformer til å formidle egen syglede, med utgangspunkt i redesign av brukte plagg.

Synlig på Insta

Jeg er superstolt av å være ambassadør for Bergans. De er engasjerte i miljø sånn som meg, og de lager skikkelig kule klær av høy kvalitet. Jeg gleder meg veldig til å vise følgerne mine hvordan de jobber, og til gjennomføringen av alle prosjektene vi har planlagt, sier Bergtun i en pressemelding. Samarbeidet er allerede synlig i Bergtuns instagramkonto, og i sommer drar hun på reparasjonsturné med fritidstøysprodusenten.

Samarbeid Esmod

Til høsten venter et nytt redesignprosjekt som Berags gjør med moteskolen Esmod. I følge Bergans er ønsket om å samarbeide med influensere en måte å nå ut til nye forbrukere, og tilføre merkevaren noe de ikke kan selv, enten det handler om kunnskap, troverdighet eller oppmerksomhet fra nye, yngre forbrukere. Og valget av Ingrid Bergtun skyldes at den unge designeren gir helt konkrete råd til omsøm og når ut til en yngre forbrukergruppe.