Over 60 prosent av studentene mener at læringsutbyttet fra undervisningen er blitt dårligere eller svært mye dårligere, sammenlignet med undervisningen før skolene stengte fysisk i mars, skriver Khrono.
Bare 14 prosent mener at den digitale undervisningen har fungert bedre enn den tradisjonelle.
LES OGSÅ: Arbeidsledigheten i fylket har sunket
I en lignende undersøkelse foretatt blant jusstudentene ved Universitetet i Oslo kort tid etter stengingen var resultatet det motsatte. Da svarte et mindretall at de hadde fått et dårligere utbytte av undervisningen.
I undersøkelsen ved Høgskolen i Østfold svarer nesten halvparten av de spurte at manglende kontakt og tilbakemelding fra faglærer var mest utfordrende, og mange hadde også problemer med å strukturere dagen godt nok. Én av fire savnet kontakten med medstudenter mest.
(©NTB)
PS! Du leser nå en artikkel tilgjengelig for alle. For å få tilgang til alt innhold fra Demokraten og Dagsavisen, se våre abonnementstilbud her.