Vigdis Wisur (43) er nyansatt markeds- og kommunikasjonsrådgiver i Det Norske Blåseensemble. Hun har jobbet i kulturbransjen i en årrekke, både som produsent og som artist, og er utdannet innen internasjonal kommunikasjon.
– I Det Norske Blåseensemble får jeg anledning til forene kommunikasjonsfag med det jeg er, og det jeg brenner for. Å jobbe med kommunikasjon i et kulturperspektiv har vært et langsiktig mål for både gjennomførte og for pågående studier, sier Wisur.
Wisur skal bidra til å videreutvikle DNBEs merkevare – nasjonalt og internasjonalt –digitalt og fysisk.
– Kunnskap er ferskvare, og i vår tid gjelder dette kanskje spesielt for kommunikasjonsfag. Digitalisering, nettverksteknologi og sosial programvare har ført til raske og dramatiske endringer i hvordan vi når ut til hverandre. Samtidig må vi ikke glemme at vi fortsatt er folk som snakker til folk. Og det har kanskje aldri vært viktigere – eller mer utfordrende – å være i aktiv dialog med alle rundt seg, sier hun.
Vigdis Wisur kommer fra jobb i Leonberg.