Sport

Thioune klar – nå vil Vidar tenke nytt mot sponsorene

Onsdag ble Makhtar Thioune klar for Vidar. Klubben vil nå samtidig se på hvordan de kan bli mer attraktive i sponsormarkedet framover.

Følg RA Sporten på Facebook!

Klubben bekreftet onsdag at mannen som ble årets spiller i Norge i 2009 har signert for de røde.

– Vi har fått bekreftelsen fra NFF på at han er spilleklar, sier Gaute Johannessen.

Klubbens daglige leder erkjenner at prosessen var kommet lenger enn han ga uttrykk for da nyheten ble kjent i RA tirsdag. Thioune skal jobbe en del for klubbens FFO – og i tillegg trene et aldersbestemt lag utenom i Vidar.

LES OGSÅ: Årets spiller i Norge i 2009 på vei til Vidar

Kreative mot markedet

Han vil få kompensasjon gjennom en rimelig proffkontrakt og noe lønn for jobben han skal gjøre.

– Men det er ikke snakk om noe som tilsvarer en full jobb i Vidar. Han har også trenerambisjoner så dette får gå seg til litt underveis, sier Johannessen.

Noen full jobb er det ikke nok penger i klubben og det er et stadig tilbakevendende problem. Vidar er som nummer to klubb i Stavanger ikke i nærheten av å ha den markedsmessige attraktiviteten som for eksempel konkurrenten EIK i Egersund.

Det gjør alt vanskeligere og nå vil gjerne Vidar se på hvordan de kan ta nye steg og kanskje en mann som Thioune til mer.

LES OGSÅ

:

– Tilby noe eget

Onsdag har klubben planlagt en brainstorming med Vikings markedsmann Børge Moi Nilsen og andre ressurspersoner for å se på temaet.

– Hvordan kan vi selge Vidar mer kreativt? Alt handler til sjuende og sist om økonomi. Nå brukes det mye energi på å holde hodet over vannet, sier Johannessen.

Han føler ikke klubben har noe mer markedsverdi enn Madla og naboklubbene nå. Sponsorene kommer av tilhørighet og fordi de gjerne har unger i klubben. Samtidig er det 100–150 tilskuere på kampene der det kommer 800 i Egersund.

– Mange av våre sponsorer er også hos Oilers og Viking – og vi er ikke på det nivået. Men vi vil gjerne se om det er mulig å finne en attraktiv link. Hva er vi usikre på, men vi vil i alle fall se på hvordan vi kan prøve å tilby noe annerledes. Noe annet. Det er det vi vil finne essensen i.

Mer fra Dagsavisen