Sport

Oilers mot ny sponsorrekord

Markedssjef Børge Moi Nilsen er optimistisk med tanke på sponsorbudsjettet, men insisterer på at det fortsatt er mye jobb igjen å gjøre på markedssiden.

Følg RA Sporten på Facebook!

I fjor bikket Oilers for første gang 50 millioner kroner i sponsorbudsjett, og markedssjef Børge Moi Nilsen sier at de er godt i rute også i år.

– Det ser bra ut foreløpig, selv om vi mangler to og en halv million på målet. Samtidig har vi en god måned og to igjen, så vi ligger bedre enn på dette tidspunktet i år enn i fjor, sier Moi Nilsen.

LES OGSÅ: Oilers' nye «Iron Man»

Merker en bedring

Markedssjefen forteller at de stadig vekk skriver nye avtaler, og at de bare i går inngikk to nye sponsoravtaler.

– Vi merker en bedring på markedssiden, selv om det er mange bedrifter som fortsatt har det tøft. Det har vi enorm respekt for, sier Moi Nilsen.

Av Oilers’ over 200 samarbeidspartnere er det hvert år mange kontrakter som fornyes, og mange nye som kommer til.

– De største avtalene har vi i boks. Vår nye hovedsponsor Fjordkraft har vi på toårskontrakt, samtidig som vi har reforhandlet med DNB for de neste fem årene, og SFF har vi også reforhandlet med. Vi ligger godt i rute, men det er mye arbeid som fortsatt skal gjøres for å hente inn de 2,5 millionene vi mangler, forteller han.

LES OGSÅ: CDA: – Det stemte ikke med trenerteamet

Samler de usolgte setene

Publikum vil også merke mye nytt når de kommer på stadion, da Oilers har byttet ut vantene og satt inn pleksiglass som er mer bøyelige.

– I år har vi holdt unna et helt felt som vi selger separat fra sesongkortene, slik at det blir enklere for kompisgjenger på 4,5,6 og flere å gå sammen på kamp. Det er sjelden at vi er helt utsolgt, da det ofte er spredte seter tilgjengelig. Når vi nå samler dem, håper vi å få inn enda flere på kamp, sier han.

Billettsalget til de første CHL-kampene om drøye to ukers tid har begynt tregt, men Moi Nilsen håper folk kommer mer og mer i hockeymodus jo mer det nærmer seg.

– De to CHL-kampene som starter sesongen er de to kanskje viktigste i hele sesongen, så jeg håper folk kommer for å støtte oss når vi endelig også får en svensk motstander på besøk. Deltakelsen i Europa betyr mye for oss, og mye for norsk hockey, og det er viktig at vi viser igjen, sier han.

LES OGSÅ: Brutalt møte med første istrening

Likt sesongkortsalg som i fjor

Inn mot den ordinære sesongstarten 9. september mot Frisk melder han om godt salg av sesongkort.

– Vi holder på å ringe rundt til dem som står på venteliste nå, så vi er ganske sikre på å komme opp i 3000 solgte sesongkort som vi også hadde i fjor.

Til tross for interessen er det ingen planer om å utvide kapasiteten i DNB Arena foreløpig.

– Det er eierne våre som vurderer det, men akkurat nå foreligger det ingen planer om å øke kapasiteten. Vi jobber hele tiden med å fylle stadion. Både med hockey, men også med konserter, standup, Disney On Ice og andre arrangementer. Vi ønsker at alle skal ha et godt forhold til arenaen som et kulturhus, sier han.

LES OGSÅ: Gedig satser på å vinne alt

Mer fra Dagsavisen