Etter det Dagsavisen forstår, skal MDGs krav om mer sykkelvei og sykkeltilpasning, ha vært enklere å lande, da det ikke er dyre tiltak.
Ap har også vært med progressiv i miljøpolitikken enn ventet.
LES OGSÅ: Marianne Borgen blir Fabian Stangs etterfølger som Oslo-ordfører
Også Arbeiderpartiet gikk til valg på å begrense biltrafikken i sentrum. I Programmet for 2015-2019 står det:
Gjøre den indre bykjernen tilnærmet bilfri, med unntak for nødvendig transport som transport av forflytningshemmede, varetransport og kollektivtrafikk.
Er dette i det hele tatt mulig, lurer du kanskje på.
KOMMENTAR: «Mor Oslo» tar klubba (Irene Halvorsen)
Følg Dagsavisen Oslo på Facebook!
Ifølge Aud Tennøy ved Transportøkonomisk institutt er det fult mulig. Han har tidligere uttalt til Aftenposten.
– Også dette er realistisk. Det ligger mange parkeringshus rundt Ring 1, som gir kort vei til arbeidsplassene her, har Tennøy uttalt til Aftenposten.
Hun er forskningsleder for kollektivtrafikk, areal- og transportplanlegging i Transportøkonomisk institutt (TØI).